onsdag 19 september 2012

Onsdagsslit

Hu. Idag har mamman kollat av en av sina "detta-fungerar-inte-så-bra"-punkter på listan "Mina älskade barn". Att åka själv tillsammans med gossebarnen till stora (?) staden för att gå i affärer är ingen bra idé. Mammans blodtryck når oanade höjder, svetten pärlar i pannan, dagens planer skingras för vinden... Puh och hu. På 60 minuter hann mamman och barnen köpa jeans till lilleman, två stycken skjortor (en till dem var), nya galonisar och prova två par skor till lilleman samt fika. Plus bli onödigt osams i varje butik.


"sätt dig i vagnen pysen, kliv upp från golvet lilleman, vill du ha de här eller de här jeansen - men svara på frågan, börja inte prata om tröjan du har bredvid dig, vilken sorts galonisar är det du vill ha? jamen jag förstår inte vad du menar så förklara igen, vi ska inte gå och fika ännu, kom fram under klädsnurran, sätt dig i vagnen pysen, låt bli de där, vad menar du med snäppen i midjan, kliv ned från det där det är ingen klätterställning, om du provar skor och sedan bara springer omkring hinner jag inte se något, sätt dig ned, känns de här skorna bra? jag menade att du skulle peka tån uppåt, stå still, jag ska betala, nu är jag klar ska ni med ut? sätt dig i vagnen, nu åker vi hem, sluta gråta, tjafsa inte, kan vi fixa det sista så lovar jag att det bli fika, vilket fika vill du ha? kliv ur skyltfönstret, nej du får inte sitta bredvid storebror ni bara slåss, kan jag få smaka mitt fika först innan du smakar tack, oj där spillde du festis över hela byxorna, sätt dig på stolen, akta varma théet, jaha ville du hellre äta min kaka istället för din egen som du valde själv, nu går vi till bilen - nej inte åt det hållet, du får inte gå själv här kommer det bilar, sätt er, stäng dörren, nej inte öppna den mer akta bilen bredvid!"

2 kommentarer:

  1. Känns bekant på nå vis...

    SvaraRadera
  2. Pojkarnas återberättande av samma stadstripp var en aning annorlunda ;)


    "jag fick de här! Kolla min fina skjorta! Ja, men kolla min fina skjorta då! Vi fick fika! Kolla kolla kolla! Vi var till stan med mamma!"

    SvaraRadera