lördag 31 oktober 2009

Stia

Om mamman varit en häftig spion i någon andra världskriget-film hade följande kodmening skickats ut till alla andra spioner i nätverket:
"The pig is loose. I repeat - the pig is loose"

I det grå huset finns för närvarande en liten gosse med en hemsk feber som var sjätte timme, dygnet runt, rusar upp till 40 grader och motas i grind med den kära (??) vännen Alvedon. När Alvedonen sedan gör det den ska (håller kroppstemperaturen på typ.. 38) passar mamman och lilleman på att bygga järnväg, lägga pussel, spela spel och trä vackra hals- och armband. Det fungerar riktigt bra (läs: över mammaförväntan), men det är ju bara dag tre ännu. Finns risk för mammaklättring på väggar om det ska fortgå väldigt många dagar till...

För någon avlastning för t.ex handling eller en kort promenad ute i friska luften är det inte att tala om. Pappan är om möjligt ännu klenare än den lille gossen. För den lilla pojkkroppen har bara invaderas av svinfeber och pappan däremot har fått gris-ont-i-hela-kroppen, svin-hosta, tryn-illamående, influensa-frossa och allmän utmattning.

Vilken tur att mamman fick vaccin förra veckan. Vilken hemsk otur att det ger fullgott skydd först efter två veckor. Hua. Hoppas verkligen inte denna film får en uppföljare...

3 kommentarer:

  1. Huvvaligen. Ändå glad att jag inte är hos er... Hoppas du och bullen i ugnen klarar er.

    SvaraRadera
  2. Jaa, det får vi verkligen hoppas! Här snoras det och är febersegt så det räcker ändå. Puh... Nu ska vi äta Tom&Jerry-kex och läsa bok = lördagssjuklingsmys!!

    SvaraRadera
  3. Svinigt värre! F är "svinsjuk" enligt egen utsaga och jag hoppas verkligen att han inte smittar dig! Lät inget vidare den där hostan när jag hämtade min svinsmittade nyckel i tisdags ;)
    Kul att ha hitttat hit :) Pappan sa att han roade sig att titta vad som skvallrades om honom på bloggen när vi pratades vid, då kom jag på att det var lääänge sedan jag läste din blogg!

    SvaraRadera