måndag 23 januari 2012

Sovdags

Pappan är på jobb på annan ort, så nattningen av gossarna får ske i samma (läs: lillemans) säng. Rätt så helmysigt faktiskt och det fungerar över förväntan. Men. Ibland märks det att det får inte gå alltför smidigt. De är ju ändå bröder. Så ikväll, efter saga och godnattsånger (bl.a "Blinka lilla stjärna", den får man inte hoppa över för pysen) ligger lilleman och skruvar på sig...

Lilleman: "- Mamma, lillebrors fot nuddar mig"
Mamman: "- Ja, så kan det vara. Det blir lite trångt."
L: "- Jag vill inte det. Då kan inte jag sova."
M: "- Välj själv: antingen har ni det lite trångt eller så får du ligga ensam här och jag tar med mig lillebror till hans säng."
L: "- Nej, jag vill inte vara själv."
M: "- Då så. Var tyst nu, annars kan ingen sova."

2 minuter senare kommer de första snarkningarna från mammans stora lilla kille....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar