tisdag 30 mars 2010

Stackars

Soffan i det grå huset, kl. 12.33:
Mamman har med andra ord en liten sjuk lilleman här hemma. På det är viset somnar aldrig gossen annars. Varken nu som stor treåring eller någonsin tidigare i livet. Han är ett barn som gått från "amma mig hela kvällen", till "dutta-mig-rumpan-och-vandra-omkring-tills-jag-somnar-i-din-famn" för att nu vara "läs-en-saga-och-sitt-vid-min-säng-och-håll-mig-sedan-i-handen-tills-jag-somnat". Att bara slockna helt ovaggad och oompysslad är något lilleman enbart gör när han är sjuk och ynklig.

Han har feber, tokrinnsnuva och hosta. Nu har han hostat i så pass många dagar att varje hostning följs av: "mamma, det gör ont i min mage!". Inte konstigt alls! De där små magmusklerna har fått jobba övertid nu alldeles för många dagar...

2 kommentarer:

  1. Stackars liten... Moster kommer snart och pysslar om.

    SvaraRadera
  2. Hualigen! tydligen besvärlig hosta som går nu. Håller i sig i många veckor om man har osis :( Hoppas han kryar på sig snabbt och inte smittar minsting!

    SvaraRadera